Geoblog.pl    jenny777    Podróże    Sycylia 2007    A teraz... w górę

A teraz... w górę

Włochy
Włochy, Erice

Pomimo, że dzień zaczął się bardzo męcząco, później już było tylko przyjemnie. Po podjechaniu pod miejscowość Erice, musieliśmy przejść się na kolejkę, która zabrała nas na miejsce. Widoki zapierały dech w piersi, gdy spojrzało się z góry na okolicę. A na miejscu już było nieco chłodniej, co sprawiało, że spacer po mieście nie był uciążliwy.
Co mnie najbardziej denerwuje w zorganizowanych grupowych wycieczkach, to... grupa ludzi. Chodzi się wszędzie za przewodnikiem i przeważnie nie zdąży wszystkiego zobaczyć, bo już trzeba biec, aby autobus nie "odjechał bez nas". Ale też fakt, że póki nie mamy czasu wolnego, musimy zwiedzać kolejne wyznaczone miejsca. A że na małej Sycylii jest niezliczona liczba kościołów, katedr itd...
Większość jest oczywiście przepiękna, robią ogromne wrażenie, zwłaszcza te najbogatsze. Jednak ile można opowiadać/słuchać o kościołach? Tym bardziej, że przy dziesięciu, cztery są bardzo do siebie podobne.
Za to punkt widokowy, gdzie można było podziwiać panoramę okolicy zrekompensowała nam całe wszystkie "trudy".