Geoblog.pl    jenny777    Podróże    Sycylia 2007    Drobne urozmaicenie wycieczki
2007

Drobne urozmaicenie wycieczki

Włochy
Włochy, Siracusa Marittima

Niedaleko portu mieliśmy trochę wolnego czasu na chwilę zadumy przy Źródle Aretuzy, która wg legendy uciekając przed Alfejosem została zamieniona w źródło, wynurzyjąc się na wysepce Ortygia.
Usiedliśmy sobie w restauracji "U Danki", gdzie to właśnie obsługiwała Polka. Posililiśmy się, ożeźwiliśmy (za pomocą granite).
Nasza super pilotka załatwiła z jednym ze swoich "amore mio", że wypłyniemy statkiem z portu trochę popływać.
Także i tak się stało: wypłynęliśmy słuchając "tarantuli" (tarantele - takie włoskie piosenki ;) i nagle amore się zatrzymuje i ludzie , którzy umieją pływać wskakują do wody. Tak się pilotka rozkręciła, że straciła orientację w czasie i mieliśmy niezłe opóźnienie.
Na szczęście amore-kierowca (Duilio, który ponad wszystko kocha swój autobus) zbytnio się nie gniewał czekając na nas - w końcu Sycylijczyki i ogólnie Włosi zawsze mają czas.
Czekała nas znowu długa droga, aby na wieczór zdążyć do hotelu.